Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώθηκε ότι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου https://results-abilities.it.minedu.gov.gr έχουν αναρτηθεί, από χθες Δευτέρα 19/8, τα στοιχεία των υποψηφίων που κρίθηκαν κατάλληλοι-ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις των Στρατιωτικών, Αστυνομικών Σχολών, των Σχολών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, των Σχολών του Λιμενικού Σώματος και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας.

Όλοι οι υποψήφιοι (της Γενικής Σειράς και των Ειδικών Κατηγοριών), μπορούν να ενημερωθούν για την καταλληλόλητα-ικανότητα τους, πληκτρολογώντας στην παραπάνω ηλεκτρονική διεύθυνση τον οκταψήφιο Κωδικό τους Αριθμό Εξετάσεων και τα τέσσερα πρώτα αρχικά γράμματα των ονομαστικών τους στοιχείων (Επώνυμο-Όνομα-Πατρώνυμο-Μητρώνυμο).

Διευκρινίζεται ότι για κάθε υποψήφιο θα αναφέρονται μόνο οι Σχολές εκείνες για τις οποίες έχει κριθεί κατάλληλος-ικανός στις προκαταρκτικές εξετάσεις (υγειονομικές, ψυχοτεχνικές, αθλητικές δοκιμασίες κλπ.).

Για τυχόν διευκρινίσεις σχετικά με τα αναφερόμενα στοιχεία οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο: 210-3442067 (8 π.μ.-15 μ.μ).

ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ

Με την καταχώριση των αποτελεσμάτων των Προκαταρκτικών Εξετάσεων, στο μηχανογραφικό σύστημα του Υπουργείου Παιδείας, που ήταν η τελευταία σημαντική εκκρεμότητα, ανοίγει πλέον ο δρόμος για τις βάσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων που αναμένεται να ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα.

Σημειώνεται ότι πέρσι τα αποτελέσματα των Προκαταρκτικών Εξετάσεων των Σχολών των Ενστόλων, ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα 20/8 και οι βάσεις τη Δευτέρα 27/8/2018.

Σύμφωνα με δηλώσεις της υπουργού και της υφυπουργού Παιδείας θα γίνουν αλλαγές σε τρεις άξονες των διαδικασιών πρόσβασης των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2020:

Α. Εξεταστέα ύλη. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, προχωρούμε σε λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή. Συγκεκριμένα, μειώνουμε την ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά.

Β. Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Θεωρούμε θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη. Ωστόσο, θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κατά συνέπεια, προχωρούμε σε μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος.

Γ. Κατηγοριοποίηση τμημάτων. Θα προτείνουμε στη Βουλή των Ελλήνων ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει δύο βασικές στρεβλώσεις: αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στο διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται.

Εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Περαιτέρω, στην ίδια λογική, με σεβασμό στο σχεδιασμό και την προετοιμασία των μαθητών, ανακοινώνουμε ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν φέτος.”

Δείτε εδώ:

Την απόφαση για τις αλλαγές στον τρόπο συνεξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας & Λογοτεχνίας

Την απόφαση για τις αλλαγές στην Εξεταστέα Ύλη των Πανελλαδικών του 2020

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνονται οι βαθμολογίες των Ειδικών Μαθημάτων καθώς και των Μουσικών Μαθημάτων για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2019.

Οι υποψήφιοι θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο τους με κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι οι υποψήφιοι θα μπορούν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο στην ηλεκτρονική διεύθυνσηhttps://exams.it.minedu.gov.gr (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ) έως και την Δευτέρα 15-7-2019, προθεσμία που είναι αποκλειστική. Προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.

Ανακοινώθηκαν, από το Υπουργείο Παιδείας, τα στατιστικά βαθμολογιών (Αναλυτικά και Πάνω/Κάτω από τη Βάση) των υποψηφίων των Πανελλαδικών του 2019. Δείτε τους πίνακες ανά κατηγορία υποψηφίων:

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ Ο.Π. ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΩΝ

Στατιστικά Όλων των Ομάδων Προσανατολισμού-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Στατιστικά Όλων των Ομάδων Προσανατολισμού-Πάνω/Κάτω από τη Βάση

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΝΑ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΩΝ

Στατιστικά Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Στατιστικά Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών- Πάνω/Κάτω από τη Βάση

Στατιστικά Ο.Π. Θετικών Σπουδών-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Στατιστικά Ο.Π. Θετικών Σπουδών-Πάνω/Κάτω από τη Βάση

Στατιστικά Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας-Πληρ/κής-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Στατιστικά Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας-Πληρ/κής-Πάνω/Κάτω από τη Βάση

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΟΜΕΩΝ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΕΠΑΛ

Στατιστικά ΕΠΑΛ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Στατιστικά ΕΠΑΛ-Πάνω/Κάτω από τη Βάση

Ανακοινώθηκε επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας, ότι οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα ανακοινωθούν αύριο Παρασκευή 28-6-2019, μετά τις 13:00 μ.μ. σε όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της χώρας, ενώ παραμένουν σε εκκρεμότητα ακόμη, από το puzzle του μηχανογραφικού, οι θέσεις των εισακτέων ανά κατηγορία εισακτέων καθώς και οι προϋποθέσεις και οι αντιστοιχίες των μετεγγραφών.

Οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα Λύκεια αύριο θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.

Ταυτόχρονα, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ηλ. διεύθυνση http://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες. Την ίδια ημέρα προγραμματίζεται να ανακοινωθούν στατιστικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Από την Πέμπτη 4-7-2019 και μετά, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ), στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr.

Η προθεσμία για την οριστική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων λήγει την Δευτέρα 15-7-2019 και είναι αποκλειστική. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο.

Όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (εκτός από την προγραμματισμένη τους εφημερία) θα λειτουργήσουν επιπλέον την Τρίτη 9-7-2019 καθώς και τη Δευτέρα 15-7-2019, για να υποστηρίξουν τους υποψηφίους στην ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων.

Προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.

Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ότι, αναρτήθηκε στη “ΔΙΑΥΓΕΙΑ” Υπουργική Απόφαση (ΑΔΑ:6ΑΩ66-ΕΩΒ), η οποία αφορά παράταση της προθεσμίας υποβολής εκκρεμών δικαιολογητικών για τους υποψήφιους των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ) και των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020, μέχρι 14 Ιουνίου 2019 και ώρα 23:59.

Τονίζεται ότι η παράταση αφορά μόνο σε υποψήφιους με ελλιπή δικαιολογητικά, τα ονόματα των οποίων είναι αναρτημένα στις ιστοσελίδες των εξεταστικών κέντρων.

Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να αποστείλουν άμεσα τα εκκρεμή δικαιολογητικά στα εξεταστικά κέντρα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και να μεριμνήσουν για την επιβεβαίωση της ορθής παραλαβής τους.

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση του Υπουργού Παιδείας για την κατανομή των σχολών και τμημάτων ανά Επιστημονικό Πεδίο. Με την απόφαση αυτή καθορίζεται σε ποια τμήματα και σχολές έχουν πρόσβαση οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου, ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού από την οποία αποφοίτησαν και τα μαθήματα στα οποία εξετάστηκαν πανελλαδικά.

Σημειώνεται ότι, όπως διευκρινίζεται στην απόφαση του Υπουργού Παιδείας, συμπεριλαμβάνονται και τμήματα που δε θα λειτουργήσουν από φέτος (2019-20), αλλά από την περίοδο 2020-21 ή αργότερα και θα βρίσκονται τα επόμενα χρόνια στο Μηχανογραφικό Δελτίο. Επομένως τα τμήματα που αναφέρονται στο ΦΕΚ δεν ταυτίζονται απολύτως με τα τμήματα του Μηχανογραφικού του 2019.

Στην απόφαση συμπεριλαμβάνονται επίσης και άλλες ρυθμίσεις για τον τρόπο διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2019 για τους υποψηφίους των ΓΕΛ.

Δείτε εδώ τα ΦΕΚ με τις σχολές και τα τμήματα:

– Των 4 Επιστημονικών Πεδίων των Αποφοίτων ΓΕΛ του 2019 ή Επόμενων Χρόνων.

– Των 5 Επιστημονικών Πεδίων των Αποφοίτων του 2017 που θα υποβάλλουν μηχανογραφικό και πάλι το 2019.

Άρχισαν οι εγγραφές για τα μαθήματα θερινής προετοιμασίας.

Για πληροφορίες καλέστε καθημερινά στα τηλέφωνα:

  • 210-5985307 (Χαϊδάρι)
  • 210-5823173 (Νέα Ζωή)
  • 210-5815830 (Δάσος Χαϊδαρίου)

Κάνεις μάθημα και έχεις «δεδομένη» – λόγω των θεσμικών υποχρεώσεων και των τυπικών συμβάσεων – τη συμπεριφορά των μαθητών σου. Διδάσκεις και θεωρείς ότι απέναντί σου είναι ένα ομοιογενοποιημένο ακροατήριο, που κινείται στους δικούς σου ρυθμούς, στις δικές σου κατευθύνσεις.

 

Διαπαιδαγωγείς και έχεις έτοιμες νόρμες για να φασκιώσεις τις όποιες διαφορετικότητες των εκπαιδευόμενων και απαιτείς όλοι και όλα να κινούνται στις ράγες που έχεις παγιοποιήσει μέσα από την απολυτότητα της εμπειρίας σου. Για σένα όλοι οι απέναντί σου είναι μαθητές και το κριτήριο αξιολόγησής τους και κατάταξής τους στη σχολική κοινότητα αλλά και στη συνολική ζωή τους είναι η βαθμολογία τους και το πόσο καλοί είναι στα μαθήματα και στην όλη συμπεριφορά τους. Βλέπεις τους μαθητές στη σχολική αίθουσα σαν την ήρεμη επιφάνεια της θάλασσας και θεωρείς ότι αυτό είναι η θάλασσα αγνοώντας το τι διεργασίες γίνονται στο εσωτερικό της και στο βυθό της.

 

Και έχεις συμμάχους σου σε αυτό το περίκλειστο και ισχυρό πεδίο αναφοράς τους γονείς, την κοινωνία ακόμα και το «μέλλον» των μαθητών με τη δική σου όμως «ανάγνωσή του». Έχεις την απόλυτη νομιμοποίηση. Ο μαθητής υπερβαίνει ως ιδιότητα ακόμα και την έννοια του επαγγελματία, αφού αυτός έχει αναφορά κυρίως ή και μόνο στον εργασιακό του χώρα, ενώ ο μαθητής είναι μαθητής για όλη την ημέρα, για όλες τις ημέρες, για όλα τα χρόνια που βρίσκεται στο σχολείο – ουσιαστικά μέχρι την ενηλικίωσή του. Η ανήλικη ζωή του δεν του ανήκει…

 

Κι όμως μπορεί να είναι όλα τόσο τακτοποιημένα από σένα, το σχολείο, την οικογένεια, την πολιτεία και την κοινωνία αλλά ο μαθητής να παραμένει άγνωστος. Άγνωστος γιατί και αυτός ο ίδιος έχει απρόσιτες πλευρές του εαυτού του, πτυχές που εκδιπλώνονται όλο και με πιο γοργό ρυθμό, όψεις νέες που τον οδηγούν από την παιδικότητα στην εφηβεία και από εκεί μέσα από έναν χαοτικό κόσμο αμφισβητήσεων, ανατροπών και δημιουργιών στην πρώιμη νεότητα. Πασχίζει να συγκροτήσει την ταυτότητά του μέσα από ετεροπροσδιορισμούς και από δικά του «πιστεύω», να είναι αποδεκτός αλλά και περιζήτητος στις παρέες, να έχει πέραση στο άλλο φύλο, να αντιπαλεύει με τις δικές του ανησυχίες που τόσο εύκολα φωλιάζουν μέσα του: από ένα σημάδι στο πρόσωπο και την ενοχλητική ακμή μέχρι την ανταπόκρισή του στα πειράγματα και στα υπονοούμενα που θα του γίνονται…

 

Μόνιμα ανταριασμένο το ψυχοσυναισθηματικό του στερέωμα, μυθοπλασίες παιδικές που απομαγεύονται με οδυνηρό πολλές φορές τρόπο, φαντασιώσεις που τρέφουν υπέρμετρα τον εγωισμό για να θωρακιστεί απέναντι στις πολλαπλές απαιτήσεις του οικογενειακού περιβάλλοντος και στον έντονο ανταγωνισμό της κοινωνίας, αβεβαιότητες και φοβίες για ένα μέλλον δύσκολο ζυμωμένο με πολλή κρίση που καθηλώνουν όνειρα και φιλοδοξίες, ευαισθησίες που δεν μετασχηματίζονται σε προνομιακό έδαφος αλλά γίνονται αγκάθια που ενοχλούν ακόμα και χωρίς καμιά αιτία, ταλαντεύσεις για το τι πρέπει αλλά και για το τι θέλει να σπουδάσει και ακόμα περισσότερες παλινδρομήσεις για το τι θα κάνει στην επαγγελματική του εξέλιξη.

 

Ζει το παρόν του με πολύ μέλλον! Ξέρει πολύ καλά ότι το μέλλον του προοικονομείται σε σημαντικό βαθμό εδώ στα σχολικά του χρόνια αλλά με τρόπο ισχυρής αβεβαιότητας. Αν δεν κατακτήσει ισχυρά μορφωτικά εφόδια, η ζωή του θα δοκιμαστεί από την αρχή αλλά και αν τα κατακτήσει, δεν υπάρχει βεβαιότητα – μόνο δυνατότητα και αυτή με διαρκή προσπάθεια. Ήδη βλέπει στο περιβάλλον του τι τον περιμένει: διαρκές κυνηγητό διδακτορικών και μεταπτυχιακών επί μεταπτυχιακών σε όλο και πιο καινοφανείς συνδυασμούς.

 

Είναι άγνωστος γιατί θέλει να ανακαλύψει με το δικό του, μοναδικό τρόπο τις εικόνες της ζωής, να αυτοπροσδιοριστεί όσο μπορεί περισσότερο, να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση σε έναν κόσμο – αρένα σκληρού παιχνιδιού με κανόνες χρήματος και εξουσίας, δύναμης και βίας – πραγματικής και συμβολικής. Ξέρει πολύ καλά ότι τίποτα δεν είναι αθώο και ξέρει ακόμα καλύτερα ότι αν δεν βγει στο ξέφωτο και στην αρένα, τον περιμένει ο δικός του υποσυνείδητος κόσμος να τον οδηγήσει στην εσωστρέφεια και στην ψυχοπαθολογία.

 

Ο μαθητής είναι άγνωστος και θα παραμένει άγνωστος όσο δεν νιώθει την αγάπη και την αλληλεγγύη να γίνονται πραγματικές εικόνες της ζωής, για να μπορεί να εκφράζεται αυθεντικά, όσο οι ουμανιστικές αξίες είναι κενές περιεχομένου, για να μπορεί να καλλιεργεί την ομορφιά του κόσμου και του εαυτού του.

Νέες Πανελλήνιες: Οι 99 «πράσινες» σχολές εισαγωγής χωρίς εξετάσεις

Το Σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλάζει με το νέο νόμο του Υπουργείου Παιδείας.

Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου απαντώντας σε ερώτηση για την μη προσμέτρηση του απολυτηρίου κατά τον πρώτο χρόνοε εφαρμογής του νέου συστάματις τόνισε χαρακτηριστικά «Θέλουμε πρώτα να εδραιωθεί αυτό το σύστημα -άρα θα δίνουμε συγκεκριμένες οδηγίες, θα κάνουμε τις μελέτες μας αφού δούμε τις εξετάσεις- και όταν αυτό καθιερωθεί και εδραιωθεί, τότε θα αρχίσουμε να μετράμε τους βαθμούς του απολυτηρίου ως μέρος της βαθμολογίας για την εισαγωγή».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που θα διαβάσετε παρακάτω από την εφημερίδα “ΕΘΝΟΣ” τέσσερα είναι οι “γρίφοι” του νέου συστήματος.

1. Πράσινες (ελεύθερης πρόσβασης) και κόκκινες (εισαγωγής με Πανελλαδικές) σχολές:

Ένα από τα ζητήματα που προκύπτουν είναι με ποια κριτήρια θα κάνουν τις επιλογές τους στο μηχανογραφικό, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου και κυρίως αυτοί που έχουν χαμηλές βαθμολογίες. Θα δηλώνουν αυτό που πραγματικά θέλουν να σπουδάσουν ή θα επιλέγουν σχολές με πολύ χαμηλές βάσεις μόνο και μόνο για να εισαχθούν κάπου χωρίς Πανελλαδικές; Και θα μπορούν να ανταποκριθούν στις πανεπιστημιακές ανάγκες ή θα καταλήγουν αιώνιοι φοιτητές.

Σήμερα, τα τμήματα που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν «πράσινα» είναι 99, σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, στα οποία πέρυσι εισήχθησαν με βαθμούς κάτω της βάσης, δεκάδες υποψήφιοι (δηλαδή ακόμα και 4.000 ή 5.000 μόρια)

Στους πίνακες που ακολουθούν μπορείτε να δείτε αυτά τα τμήματα:

σχολές1
σχολές2
sxoles3.jpg

 

σχολές4

2. Απολυτήριες εξετάσεις σε επίπεδο διεύθυνσης κατεύθυνσης και όχι σε κάθε σχολείο ξεχωριστά

Με την αλλαγή αυτή το σύστημα των απολυτήριων εξετάσεων καθίσταται πιο αντικειμενικό και αδιάβλητο όχι όμως και δίκαιο καθώς ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων θα διαφέρει από δήμο σε δήμο, όπως αντίστοιχα και η βαθμολόγηση. Εφόσον -σύμφωνα με το υπουργείο- από το 2021 οι βαθμοί του απολυτηρίου θα μετρούν για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, αυτό δημιουργεί πρόβλημα.

3. Πρώτο μηχανογραφικό για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου τον Οκτώβρη

Τα αποτελέσματα θα βγαίνουν τον Νοέμβριο, κάτι που σημαίνει ότι οι υποψήφιοι θα αρχίζουν την προετοιμασία τους για τις εισαγωγικές εξετάσεις και μετά κάποιος θα διακόπτει εάν έχει δηλώσει σχολή ελεύθερης πρόσβασης και αποφασίσει να εισαχθεί σε αυτή χωρίς εξετάσεις.

4. Κατάργηση του 5ου μαθήματος

Η δυνατότητα να δηλώνουν σχολές δύο πεδίων, καταργείται και πλέον οι υποψήφιοι πρέπει να κάνουν πιο προσεκτικές επιλογές. Δεν ανακοινώθηκε η κατανομή των σχολών στα επιστημονικά πεδία. Άρα πώς θα επιλέγει ο υποψήφιος επιστημονικό πεδίο όταν δεν θα γνωρίζει ποιες σχολές περιλαμβάνει;