Σε συνέντευξη της υπουργού Παιδείας σε κυριακάτικη εφημερίδα αναφέρεται ότι οι αλλαγές στο Γενικό Λύκειο ξεκινούν από την περίοδο 2020-21 και θα ακολουθήσουν οι αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι αλλαγές δεν θα αφορούν στους φετινούς αποφοίτους που θα εξεταστούν στις πανελλαδικές του 2020.

Τα βασικά σημεία που αφορούν στους μαθητές του λυκείου, από την ερχόμενη σχολική χρονιά είναι τα εξής:

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ & ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ

Βασικό στοιχείο των αλλαγών είναι η, εκ νέου, εισαγωγή του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων για την αξιολόγηση των μαθητών, που θα γίνει από το επόμενο σχολικό έτος 2020-2021 για όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου, με στόχο να διασφαλίζονται η αξιοπιστία και η αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης των μαθητών.

Θα καθιερωθεί το εθνικό απολυτήριο στο οποίο θα συνυπολογίζονται με διαβαθμισμένη, αυξανόμενη βαρύτητα οι επιδόσεις του μαθητή και στις τρεις τάξεις του λυκείου.

Το εθνικό απολυτήριο, σε ένα ποσοστό, θα συνυπολογίζεται κατά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με προϋπόθεση την προηγούμενη διασφάλιση ενός αντικειμενικού συστήματος βαθμολόγησης των μαθητών.

Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα συνεχίσουν να είναι τέσσερα, όπως σήμερα. Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στα μαθήματα αυτά στο τέλος της Γ΄ Λυκείου για να λάβουν το απολυτήριο. Στο σύστημα αυτό πιθανότατα θα υπάρχει η βάση του 10 για τη λήψη του απολυτηρίου και την πρόσβαση.

ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

Με τη σύσταση της νέας Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης θα ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγηση των πανεπιστημίων και θα αξιολογηθούν τα νέα τμήματα που ιδρύθηκαν πρόσφατα. Είναι πιθανό κάποια τμήματα που δεν πληρούν βασικές προϋποθέσεις και δεν εξυπηρετούν εκπαιδευτικές ανάγκες να καταργηθούν.

Η νέα αρχή αποκτά νέες αρμοδιότητες στρατηγικού σχεδιασμού και διαμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη, κατανομής της κρατικής χρηματοδότησης, παράλληλα βεβαίως με την εμβάθυνση στους τομείς της αξιολόγησης και της διασφάλισης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με το άρθρο 40 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις», αναστέλλεται η έναρξη της εκπαιδευτικής λειτουργίας 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων που ιδρύθηκαν με τους νόμους 4559/2018 (Α΄ 142), 4589/2019 (Α΄ 13) και 4610/2019 (Α΄ 70). Τα τμήματα αυτά είναι τα εξής:

1. Από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών:
α) Το τμήμα Υδροβιολογίας και Υδατοκαλλιεργειών της Σχολής Επιστημών των Ζώων
β) Το τμήμα Πολιτισμού και Αγροτικού Τουρισμού της Σχολής Εφαρμοσμένων Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών
γ) Το τμήμα Πληροφορικής στη Γεωργία και το Περιβάλλον της Σχολής Περιβάλλοντος και Γεωργικής Μηχανικής
δ) Το τμήμα Διαιτολογίας και Ποιότητας Ζωής της Σχολής Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής

2. Από το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος:
α) Το τμήμα Γεωλογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών
β) Το τμήμα Ανατολικών Γλωσσών και Πολιτισμών της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών
γ) Το τμήμα Μουσειολογίας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών
δ) Το τμήμα Δημόσιας Διοίκησης της Σχολής Οικονομίας και Διοίκησης

3. Από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών:
α) Το τμήμα Εκπαίδευσης Ενηλίκων της Σχολής Επιστημών της Αγωγής
β) Το τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας της Σχολής Αγροτικής Ανάπτυξης Διατροφής και Αειφορίας
γ) Το τμήμα Τουριστικών Σπουδών και Εναλλακτικού Τουρισμού της Σχολής Αγροτικής Ανάπτυξης Διατροφής και Αειφορίας

4. Από το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο:
α) Το Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών
β) Το τμήμα Φυσικοθεραπείας της Σχολής Επιστημών Υγείας
γ) Το τμήμα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της Σχολής Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
δ) Το τμήμα Μηχανικών Βιοϊτρικής της Σχολής Μηχανικών
ε) Το τμήμα Χημικών Μηχανικών της Σχολής Μηχανικών
στ) Το τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνολογιών

5. Από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο:
α) Το τμήμα Εθνομουσικολογίας της Σχολής Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών
β) Το τμήμα Περιφερειακής Ανάπτυξης της Σχολής Οικονομικών Επιστημών

6. Από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής:
το τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας της Σχολής Δημόσιας Υγείας

7. Από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας:
α) Το τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών
β) Το τμήμα Λογοθεραπείας της Σχολής Επιστημών Υγείας
γ) Το τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών
δ) Το τμήμα Μάρκετινγκ της Σχολής Οικονομικών Επιστημών
ε) Το τμήμα Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων της Σχολής Οικονομικών Επιστημών
στ) Το τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών

8. Από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας:
α) Το τμήμα Λογοθεραπείας της Σχολής Επιστημών Υγείας
β) Το τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών
γ) Το τμήμα Ψυχολογίας της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών

9. Από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων:
α) Το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής
β) Το τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής της Σχολής Γεωπονίας
γ) Το τμήμα Μετάφρασης και Διερμηνείας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών

10. Από το Πανεπιστήμιο Πατρών:
α) Το τμήμα Γεωργικής Βιοτεχνολογίας της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών
β) Το τμήμα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της Σχολής Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού

11. Από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου:
α) Το τμήμα Αγροτικής Οικονομίας της Σχολής Διοίκησης
β) Το τμήμα Στατιστικής και Αναλογιστικής Επιστήμης της Σχολής Διοίκησης
γ) Το τμήμα Δημόσιας Υγείας της Σχολής Επιστημών Υγείας

Σε όλα τα ανωτέρω Τμήματα του παρόντος άρθρου, εφόσον έχουν ήδη ενταχθεί εγγεγραμμένοι φοιτητές πρώην Τμημάτων Τ.Ε.Ι. ή της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, η εκπαιδευτική λειτουργία συνεχίζεται μόνον όσον αφορά το σκέλος της υποστήριξης του προγράμματος σπουδών του πρώην Τμήματος Τ.Ε.Ι. ή της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας.

Με απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας, ορίστηκαν οι διαδικασίες και οι προϋποθέσεις για την εξαίρεση μετεγγραφή φοιτητών, οι οποίοι δεν ανήκουν στις βασικές κατηγορίες δικαιούχων μετεγγραφής.

Σημειώνεται ότι δεν έχουν δικαίωμα κατ ́ εξαίρεση μετεγγραφής φοιτητές των οποίων η διάρκεια φοίτησης έχει υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων τα οποία απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου των σπουδών τους.

Οι αιτήσεις για τις κατ’ εξαίρεση μετεγγραφές, θα γίνουν από τις 27 Νοεμβρίου έως τις 10 Δεκεμβρίου

Οι αιτήσεις υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά στην ειδική εφαρμογή https://transfer.it.minedu.gov.gr (κατ΄εξαίρεση μετεγγραφές) ή μέσω του αντίστοιχου υπερσυνδέσμου στην κεντρική ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Στην ανωτέρω εφαρμογή είναι διαθέσιμες οι οδηγίες χρήσης σχετικά με τη διαδικασία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης, καθώς και της εν συνεχεία ηλεκτρονικής υποβολής των σχετικών δικαιολογητικών που τεκμηριώνουν τις ιδιαίτερα σοβαρές και εξαιρετικές περιπτώσεις.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις αδυναμίας ηλεκτρονικής υποβολής των δικαιολογητικών, παρέχεται η δυνατότητα αποστολής τους μαζί με την εκτυπωμένη ηλεκτρονική αίτηση (με συστημένη επιστολή ή με υπηρεσία ταχυμεταφοράς) προς το: Κεντρικό Πρωτόκολλο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων – Α. Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι, Αττική, με την ένδειξη: Δικαιολογητικά για αίτηση κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφής ακαδημαϊκού έτους 2019 – 2020, εντός της παραπάνω οριζόμενης προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων.

Επισημαίνεται ότι τα κριτήρια για χορήγηση μετεγγραφής που ορίζονται στην παρ. 7 του άρθρου 21 του ν. 4332/2015 δεν συνιστούν λόγο για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής.

H ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή των αιτήσεων για χορήγηση κατ΄ εξαίρεση μετεγγραφής θα ανοίγει περιοδικά κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, σε ημερομηνίες που θα ανακοινώνονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με σχετικό Δελτίο Τύπου.

Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ της Υπουργικής Απόφασης για τις κατ’ εξαίρεση μετεγγραφές εδώ

Την αναστολή της έναρξης λειτουργίας 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων τα οποία επρόκειτο να αρχίσουν να λειτουργούν από το 2020 ή αργότερα ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, αναφέροντας ότι τα τμήματα αυτά δημιουργήθηκαν προεκλογικά από την προηγούμενη Κυβέρνηση, χωρίς επαρκή σχεδιασμό και τεκμηρίωση.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου, θα γίνει μελέτη και αξιολόγηση της σκοπιμότητας ίδρυσης των τμημάτων αυτών, ώστε η θεσμοθέτηση και λειτουργία τους να ανταποκρίνεται σε ακαδημαϊκά κριτήρια και να υποστηρίζεται από τις αναγκαίες μελέτες, με τη συνδρομή της καθ’ ύλην αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής (ΑΔΙΠ).

Δείτε εδώ τον Κατάλογο των Τμημάτων που επρόκειτο να δημιουργηθούν από το 2020 ή αργότερα και των οποίων αναστέλλεται η διαδικασία ίδρυσης.

Ψηφίστηκαν, κατά πλειοψηφία, στην Ολομέλεια της Βουλής, οι διατάξεις για την κατάργηση της κατηγορίας των τμημάτων Ελεύθερης Πρόσβασης (πράσινα τμήματα) που προέβλεπε ο νόμος Γαβρόγλου, στο πλαίσιο πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης (Άρθρο 165). Το περιεχόμενο του άρθρου είναι το εξής:

«1. Το άρθρο 4 του ν. 4186/2013 (Α ́ 193), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 100 του ν. 4610/2019 (Α ́ 70) για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 4
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
1. Οι απόφοιτοι του ημερήσιου Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) εισάγονται στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης ως εξής:

α) στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.), των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.) του Υπουργείου Τουρισμού: μέσω εισαγωγικών εξετάσεων που διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της Γ ́ τάξης ημερησίου ΓΕ.Λ., που προκύπτουν αποκλειστικά από Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.) (εφεξής «πανελλαδικές εξετάσεις»).

β) στις Σχολές των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.) και Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), καθώς και των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων μέσω πανελλαδικών εξετάσεων με την επιφύλαξη ειδικών προϋποθέσεων, διαδικασιών και όρων εισαγωγής που ορίζονται από τις οικείες διατάξεις.

2. α) Οι απόφοιτοι εσπερινού ΓΕ.Λ. εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης, σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων, το οποίο ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως εξής:
αα) στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Α.Ε.Ι., των Α.Ε.Α. και των Α.Σ.Τ.Ε. μέσω εισαγωγικών εξετάσεων που διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της Γ ́ τάξης εσπερινού ΓΕ.Λ., που προκύπτουν αποκλειστικά από Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.),
ββ) στις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού μέσω πανελλαδικών εξετάσεων με την επιφύλαξη ειδικών προϋποθέσεων, διαδικασιών και όρων εισαγωγής που ορίζονται από τις οικείες διατάξεις. Στην περίπτωση αυτή το ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων ορίζεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

β) Η περίπτωση α ́ εφαρμόζεται για υποψηφίους που:
αα) έχουν πλήρη φοίτηση, από την έναρξη και έως τη λήξη κάθε διδακτικού έτους, και στις τρεις τάξεις του εσπερινού ΓΕ.Λ., ή
ββ) εγγράφονται ή μετεγγράφονται στην Γ ́ τάξη του εσπερινού ΓΕ.Λ. μετά την αποφοίτησή τους από τη Β ́ τάξη του ημερήσιου ΓΕ.Λ. ή στη Β ́ τάξη του εσπερινού ΓΕ.Λ. μετά την αποφοίτησή τους από την Α ́ τάξη του ημερήσιου ΓΕ.Λ., εργάζονται και μετά την αποφοίτησή τους από την Β ́ ή την Α ́τάξη ημερήσιου ΓΕ.Λ. αντίστοιχα ή κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στις τάξεις αυτές, επήλθε: ααα) θάνατος του ενός γονέα ή βββ) αναπηρία του ενός γονέα, ο οποίος ασκεί μόνος ή από κοινού με τον άλλο γονέα την επιμέλεια, σε ποσοστό άνω του εξήντα επτά τοις εκατό (67%), ή
γγ) εγγράφονται στη Β ́ ή στην Γ ́ τάξη του εσπερινού ΓΕ.Λ. είτε μετά τη συμπλήρωση του 25ου έτους ηλικίας είτε λόγω ένταξης, ως εξαρτημένων ατόμων, σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή δδ) μετεγγράφονται από την Α ́ τάξη ημερησίου ΓΕ.Λ. στην Α ́ τάξη εσπερινού ΓΕ.Λ. εντός της προβλεπόμενης από τις κείμενες διατάξεις προθεσμίας για μετεγγραφή.

γ) Οι απόφοιτοι εσπερινού ΓΕ.Λ., ανεξάρτητα αν πληρούν τις προϋποθέσεις της περίπτωσης β ́, μπορούν εναλλακτικά να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατά το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος αποφοίτησης, ως υποψήφιοι στην κατηγορία αποφοίτων ημερήσιου ΓΕ.Λ., με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για αυτούς.

3. Οι μαθητές της Γ ́ Τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕ.Λ. με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ης Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους. Έκαστος μαθητής επιλέγει υποχρεωτικά μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού. Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία σύμφωνα με το άρθρο 4Α του παρόντος νόμου.

4. Οι μαθητές της Γ ́ Λυκείου που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης, συμπληρώνουν το μηχανογραφικό. Σε αυτό επιλέγουν όσα Τμήματα επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση, σύμφωνα με το άρθρο 4Α.

5. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ισχύουν τα εξής:

α) προσμετράται σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) ο μέσος όρος των βαθμών στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου, σύμφωνα με το άρθρο 4Α, και σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) ο βαθμός του απολυτηρίου της Γ ́ Τάξης ΓΕ.Λ.. Κατ` εξαίρεση, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων,

β) στα Τμήματα όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικής δοκιμασίας για την εισαγωγή υποψηφίων σε αυτά, λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύουν, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή της πρακτικής δοκιμασίας γίνεται πανελλαδικά. Σε κάθε ειδικό μάθημα ο υποψήφιος πρέπει να επιτύχει βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής. Για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας, προστίθεται στην βαθμολογία, όπως έχει υπολογιστεί σύμφωνα με την περίπτωση α ́, η βαθμολογία που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 (Α ́ 142), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 45 του ν. 4589/2019 (Α ́13).

γ) αν με το σύνολο της βαθμολογίας που έχει επιτύχει ο υποψήφιος μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες από μία σχολές ή τμήματα, εισάγεται τελικά μόνο σε εκείνη τη σχολή ή τμήμα που προσδιόρισε στο μηχανογραφικό του με σειρά προτίμησης υψηλότερη σε σχέση με τις άλλες, σχολές ή τμήματα που έχει δηλώσει.»

2. Η παράγραφος 1 του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013, όπως το άρθρο αυτό προστέθηκε με την παράγραφο 8 του άρθρου 100 του ν. 4610/2019, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καθορίζονται:

α) Ο χρόνος, ο τόπος και ο τρόπος υποβολής της αίτησης δήλωσης των υποψηφίων Λυκείων για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις και στις εξετάσεις ειδικών μαθημάτων, μουσικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών, καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

β) Ο τρόπος υπολογισμού του συνολικού αριθμού μορίων εισαγωγής με βάση τους γραπτούς βαθμούς των Πανελλαδικών Εξετάσεων και το βαθμό απολυτηρίου όπου απαιτείται.

γ) Ο χρόνος, τόπος και τρόπος υποβολής της δήλωσης προτίμησης (μηχανογραφικού) των υποψηφίων, μαθητών και αποφοίτων, που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς και των αποφοίτων της περίπτωσης α ́ της παραγράφου 1 του άρθρου 13Γ, καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

δ) μετά από πρόταση των οικείων Τμημάτων και Σχολών, τα Τμήματα και οι Σχολές, για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα, πρακτικές δοκιμασίες ή υγειονομικές εξετάσεις, καθώς και τα ειδικά αυτά μαθήματα, οι πρακτικές δοκιμασίες ή οι υγειονομικές εξετάσεις που απαιτούνται.

ε) Ο τρόπος, ο τόπος και ο χρόνος εξέτασης και βαθμολόγησης των ειδικών μαθημάτων, των μουσικών μαθημάτων, των πρακτικών δοκιμασιών ή υγειονομικών εξετάσεων, η προθεσμία υποβολής της σχετικής αίτησης των υποψηφίων για συμμετοχή στις εξετάσεις αυτές και εκδήλωσης της προτίμησης των υποψηφίων, η ανακοίνωση της επίδοσης στους υποψηφίους και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.

στ) Η ακριβής κατάταξη των Τμημάτων των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 4 στα Επιστημονικά Πεδία. Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου εκδίδεται έως τα μέσα Μαΐου του κάθε σχολικού έτους και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του επόμενου σχολικού έτους. Ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2019-2010, η ανωτέρω απόφαση κατάταξης εκδίδεται έως τα τέλη Οκτωβρίου 2019.

ζ) Ο καθορισμός του αριθμού εισακτέων ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση των Α.Ε.Ι., των Α.Ε.Α. και των Α.Σ.Τ.Ε.. Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου εκδίδεται έως τα μέσα Απριλίου κάθε έτους ύστερα από γνώμη των Τμημάτων και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του ίδιου σχολικού έτους.

η) Ο αριθμός των θέσεων εισακτέων υποψηφίων που ορίζονται στις εξής διατάξεις: αα) άρθρο 34 του ν. 2725/ 1999 (Α ́ 121), ββ) παράγραφο 4 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997 (Α ́ 188) και γγ) άρθρο 35 του ν. 3794/2009 (Α ́ 156).

θ) Οι διαδικασίες σχετικά με τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που αφορούν τον τόπο και χρόνο διεξαγωγής των εξετάσεων, το πρόγραμμα των εξετάσεων, τον τρόπο εξέτασης των διαφόρων μαθημάτων, τον τρόπο διατύπωσης και διαβίβασης των θεμάτων, τον τρόπο ορισμού και υποχρεώσεις των επιτηρητών, υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκεια της εξέτασης, τον τρόπο βαθμολόγησης και αναβαθμολόγησης των γραπτών, τον τρόπο φύλαξής τους, καθώς και τον τρόπο ορισμού των βαθμολογικών κέντρων και γνωστοποίησης των τελικών βαθμών των γραπτών.

ι) Η σύσταση και συγκρότηση των αναγκαίων ατομικών και συλλογικών οργάνων για την οργάνωση και τη διεξαγωγή των εξετάσεων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο.
ια) Ο τρόπος και η διαδικασία συγκέντρωσης των βαθμών.
ιβ) Οι συντελεστές βαρύτητας των ειδικών μαθημάτων, των μουσικών μαθημάτων και των πρακτικών δοκιμασιών.
ιγ) Ο τρόπος επεξεργασίας των βαθμολογικών στοιχείων και των δηλώσεων προτίμησης υποψηφίων (μηχανογραφικό), τα κριτήρια ισοβαθμίας, η κατάρτιση των πινάκων εισαγομένων, ο τρόπος ανακοίνωσής τους στους υποψηφίους και στα οικεία Τμήματα ή Σχολές εισαγωγής.
ιδ) Ο τρόπος, ο χρόνος και η διαδικασία εγγραφής των εισαγομένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και κάθε σχετικό θέμα με την οργάνωση και την εφαρμογή των διαδικασιών πρόσβασης και επιλογής για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
ιε) κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή του παρόντος.»

3. Η παράγραφος 11 του άρθρου 100 του ν. 4610/2019 καταργείται και οι παράγραφοι 12, 13 και 14 αναριθμούνται σε 11, 12 και 13.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους φοιτητές των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α. της χώρας, ότι από την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019 έως και την Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019 μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση για χορήγηση μετεγγραφής. Στην ανωτέρω προθεσμία υποβάλλονται αιτήσεις:

  • από ενδιαφερόμενους φοιτητές για μετεγγραφή με μοριοδοτούμενους λόγους,
  • από αδέλφια προπτυχιακούς φοιτητές,
  • από ενδιαφερόμενους φοιτητές που εισήχθησαν καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων στα ΑΕΙ, είτε ως Έλληνες πολίτες της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης, είτε ως έχοντες κυπριακή καταγωγή για τους οποίους ισχύουν ειδικές διατάξεις μετεγγραφής.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επισκέπτονται την ειδική εφαρμογή μετεγγραφών στην ηλεκτρονική διεύθυνση
(ή μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου) προκειμένου να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους.

Για την είσοδό τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή, οι αιτούντες θα χρησιμοποιήσουν το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password) που τους χορηγήθηκε από τη Γραμματεία της Σχολής ή του Τμήματός τους για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Ιδρύματος στο οποίο φοιτούν.

Τα αποτελέσματα των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα ανακοινωθούν μετά την λήξη της σχετικής προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορούν να αναζητήσουν οι ενδιαφερόμενοι στη σχετική εγκύκλιο.

Δείτε ακόμη το ΦΕΚ με τις αντιστοιχίες των Τμημάτων και την Επισήμανση! Διόρθωση σφαλμάτων για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ως προς την έδρα του στην πόλη της ΤΡΙΠΟΛΗΣ.

Κατατέθηκαν στη Βουλή, σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης, οι αλλαγές που είχαν προαναγγελθεί από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, για τον τρόπο πρόσβασης και τις πανελλαδικές του 2020 και άλλες ρυθμίσεις για το λύκειο, τον τρόπο πρόσβασης των αποφοίτων του 2019 που επιθυμούν να εξεταστούν και πάλι το 2020, τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία, τις επαγγελματικές ισοδυναμίες κτλ.

Ως προς τον τρόπο πρόσβασης των αποφοίτων της περιόδου 2019-20, όπως είχε προαναγγείλει, η υπουργός Παιδείας καταργούνται οι διατάξεις για τα τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης, που είχε ψηφίσει η προηγούμενη κυβέρνηση, στα οποία οι υποψήφιοι θα έμπαιναν χωρίς εξετάσεις (πράσινα τμήματα).

Όπως μέχρι τώρα, οι υποψήφιοι-απόφοιτοι της Γ’ τάξης του Γενικού Λυκείου, μετά τις πανελλαδικές εξετάσεις και αφού ανακοινωθούν οι βαθμοί τους, θα συμπληρώνουν το μηχανογραφικό δελτίο τους επιλέγοντας όσα Τμήματα επιθυμούν από το (ένα) επιστημονικό πεδίο που αντιστοιχεί στην Ομάδα Προσανατολισμού στην οποία έχουν φοιτήσει.

Ο Βαθμός του Απολυτηρίου του Γενικού Λυκείου δεν θα υπολογιστεί στο Γενικό Βαθμό Πρόσβασης των Πανελλαδικών του 2020. Ο Βαθμός Πρόσβασης θα υπολογιστεί με βάση τους βαθμούς των υποψηφίων στα 4 μαθήματα των πανελλαδικών τα οποία έχουν ίση βαρύτητα. Επομένως ο βαθμός του κάθε μαθήματος αντιστοιχεί στο 25% του Γενικού Βαθμού Πρόσβασης. Από το 2021 θα υπολογίζεται στο Γεν. Βαθμό Πρόσβασης και ο Βαθμός Απολυτηρίου του μαθητή σε ποσοστό 10% (Άρα το καθένα από τα 4 μαθήματα θα έχει βαρύτητα 22,5%).

Στο νομοσχέδιο επίσης, προβλέπεται επίσης ότι ο αριθμός των εισακτέων θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση στα μέσα Απριλίου ύστερα απο γνώμη των Τμημάτων.

Η ακριβής κατάταξη των Τμημάτων σε Επιστημονικά Πεδία θα γίνεται κάθε χρόνο μέχρι τα μέσα Μαΐου. Ειδικά για τη φετινή χρονιά 2019-20, η απόφαση κατάταξης των τμημάτων σε Επιστημονικά Πεδία, θα εκδοθεί εντός του Οκτωβρίου του 2019.

Οι απόφοιτοι των παλαιότερων ετών, ειδικά για το επόμενο έτος,θα μπορούν να επιλέξουν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις είτε με τους όρους και προυποθέσεις που ισχύουν για το σχολικό έτος 2019-2020, είτε με τους όρους, προυποθέσεις και εξεταστέα ύλη που ίσχυαν το 2018-2019.Η επιλογή θα γίνει την περίοδο των αιτήσεων-δηλώσεων και όσοι προτιμήσουν τη δεύτερη επιλογή, θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε ειδικό ποσοστό θέσεων, που θα καθοριστεί προσεχώς.

Δείτε εδώ Τα Άρθρα του Νομοσχεδίου που αφορούν σε Θέματα Παιδείας

Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας τα αποτελέσματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2019.

Οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία και το Τμήμα/Σχολή επιτυχίας τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Η εγγραφή των επιτυχόντων θα γίνει από 7-10-2019 μέχρι και 11-10-2019. Οι επιτυχόντες για την εγγραφή και την ταυτοποίηση θα απευθύνονται κατευθείαν στα Τμήματα/Σχολές επιτυχίας, προσκομίζοντας αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο και όσα τυχόν συμπληρωματικά δικαιολογητικά ζητήσουν οι Γραμματείες των Τμημάτων/Σχολών.

Από έρευνα που έγινε σε επιχειρήσεις – μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ) προκύπτει ότι στις περιπτώσεις ένδεκα επαγγελμάτων υπάρχουν προοπτικές πλήρους απασχόλησης, καθώς το υπάρχον εργατικό δυναμικό δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες των επιχειρήσεων.

Λόγω της σύνθεσης των μελών του ΣΕΒ, τα δεδομένα αναφέρονται κατά κύριο λόγο σε μεγάλες επιχειρήσεις και σε κλάδους που αφορούν κυρίως σε πτυχιούχους, τμημάτων του 2ου και του 4ου Επιστημονικού Πεδίου.

ΤΑ ΕΝΔΕΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ:

– Μηχανικός Δικτύων και Βάσεων Δεδομένων (Σχετίζεται με τμήματα του 2ου Επιστ. Πεδίου).
– Τεχνικός Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων(2ο Επιστ. Πεδίο).
– Τεχνικός Αυτοματισμών(2ο Επιστ. Πεδίο).
– Χειριστής μηχανημάτων έργου (2ο Επιστ. Πεδίο).
– Εργοδηγός Κλάδου Εξόρυξης (2ο Επιστ. Πεδίο).
– Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων (2ο Επιστ. Πεδίο).

– Στέλεχος Διαχείρισης Ασφάλειας & Ποιότητας Τροφίμων (2ο και 3ο Επιστ. Πεδίο).

– Μηχανικός Ανάπτυξης Λογισμικού (2ο και 4ο Επιστ. Πεδίο).
– Τεχνικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων και Δικτύων (2ο και 4ο Επιστ. Πεδίο).

– Στέλεχος Προώθησης Εξαγωγών (4ο Επιστ. Πεδίο).
– Στέλεχος Εφοδιαστικής Αλυσίδας (4ο Επιστ. Πεδίο).

Τα επαγγέλματα αυτά στα οποία, κατά την έρευνα του ΣΕΒ, απασχολούνται περισσότεροι από 240.000 εργαζόμενοι, το σύνολο σχεδόν με καθεστώς πλήρους απασχόλησης, χαρακτηρίζονται από τα εξής:

– Οι μισθοί και η απασχόληση έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και η βελτίωση αυτή έχει επιτευχθεί με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι στο σύνολο της οικονομίας,
– Οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν δυσκολίες εξεύρεσης κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού,
– Οι προβλέψεις για την εξέλιξη της απασχόλησης είναι ευοίωνες για πολλά από αυτά,
– Βρίσκονται στο προπύργιο της τεχνολογικής εξέλιξης.

Η έρευνα του ΣΕΒ για το ανθρώπινο δυναμικό πραγματοποιήθηκε το δεύτερο εξάμηνο του 2018 και συμμετείχαν 831 επιχειρήσεις με απασχόληση
μεγαλύτερη των 30 ατόμων από τους εξής κλάδους: Αγροδιατροφή, Βιοοικονομία, Υγεία και Φάρμακο, Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Δομικά Υλικά και Μέταλλο, Ενέργεια και Logistics – Μεταφορές.

Στην ίδια έρευνα προέκυψαν και τα εξής:

-Το 36% των επιχειρήσεων, αντιμετωπίζει δυσκολίες στην πλήρωση κενών θέσεων εργασίας. Το ποσοστό είναι 46% για τις περισσότερο εξωστρεφείς (δηλαδή αυτές που εξάγουν πάνω από 50% της παραγωγής τους) αλλά και για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις σε ποσοστό 45% του δείγματος. Οι κλάδοι με το εντονότερο πρόβλημα είναι της ενέργειας (49%) και των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (42%).

-Η έλλειψη κατάλληλων δεξιοτήτων αναφέρεται ως ο σημαντικότερος λόγος δυσκολίας πλήρωσης των κενών θέσεων εργασίας (27,7%). Ακολουθούν η έλλειψη της απαιτούμενης εργασιακής εμπειρίας (21,3%), η απομακρυσμένη γεωγραφικά θέση της επιχείρησης (12,4%) και η έλλειψη των απαιτούμενων τυπικών προσόντων (11,5%).

-Η έλλειψη δεξιοτήτων είναι μεγαλύτερο πρόβλημα από την έλλειψη τυπικών προσόντων.

– Τεχνολογίες όπως οι αυτοματισμοί και τα νέα λογισμικά, δημιουργούν νέες ανάγκες ενώ η, η έλλειψη δεξιοτήτων προκαλεί και αύξηση του φόρτου εργασίας για το υφιστάμενο προσωπικό. Παράλληλα, αυξάνει τα λειτουργικά κόστη και καθυστερεί την ανάπτυξη νέων προϊόντων ή/και υπηρεσιών.

 

Από το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας

α) τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους

β) τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο – Όνομα –Πατρώνυμο – Μητρώνυμο).

Ταυτόχρονα, τα αποτελέσματα θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους για να εκτυπωθούν καταστάσεις των επιτυχόντων που θα αναρτηθούν στα Λύκεια. Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα Λύκεια θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα στοιχεία της επιτυχίας του και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.

Επίσης σήμερα την ίδια ώρα θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των εισαγόμενων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες των αλλοδαπών-αλλογενών (Αποφοίτων Λυκείων εκτός Ε.Ε.) και των αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων Κρατών-Μελών της Ε.Ε. Τα ανωτέρω αποτελέσματα θα αναρτηθούν στην ως άνω ιστοσελίδα των αποτελεσμάτων των εξετάσεων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Δείτε εδώ:

Τις Βάσεις του 2019

Τα Συγκριτικά Στοιχεία των Βάσεων 2019 & 2018